onsdag 17 juli 2013

Vill alltid minnas min.....



...far varje gång jag tittar på gaveln till vår lada ....det är fjorton år sen han gick bort och innan dess hann han inte besöka oss mer än ett par gånger här på Öland....men något som han fascinerades av var all murgröna som växer vilt här i skogen runt vårt hus...Han drog upp en liten bit med rot vid kanten vid vår parkering och planterade den här vid ladan....det tog många år innan det blev något men sen tog den fart och nu fyller den hela gaveln ;)) 



Ett litet "danskt" julehjärta för att hedra min far ;)
 




Murgrönan slingrar sig runt krukorna vid planteringsbordet ;)

 Har jag sagt det förut, murgröna är min favorit växt av ej blommande!

Kram på er
Susanne



 

2 kommentarer:

  1. Det visste jag inte <3

    SvaraRadera
  2. Att få minnas sina föräldrar med glädje är en underbar känsla.
    Min pappa blev 93 år gammal.En krutgubbe och en duktig musiker som jag hade många fina stunder tillsammans med.
    Idag står hans kontrabas och notställ hemma hos en av döttrarna och man kan nästan höra honom lira en truddelutt.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne