tisdag 3 september 2013

Persikomarmelad


Jag vet att jag har sagt att persikorna inte räcker till annat än att äta färska i år men jag drar tillbaka det ;)) De är inte lika många som förra året då jag syltade o saftade på dem i massvis men nu var det lite för många mogna för att Pether och jag skulle orka äta dem. Så en liten sats marmelad blev det idag....


Jag kokade förra årets favorit...persikor med vitt vin och vanilj, sååå gott!
 

Tänk så smidigt det har blivit att koka sylt o marmelad med syltsocker...har alltid ett paket hemma i fall att ;)
 


Inte dumt alls vill jag lova ;))

 Ha en trevlig kväll

Kram susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne