fredag 15 november 2013

Så här är det......


Tittar in och önskar er en trevlig fredagskväll ;) Sitter och njuter av att jag har sonen hemma som sällskap i kväll ;) 
Som ni vet började jag hösten med att vara sjukskriven...inte pga något fysiskt fel på mig utan en kombination av för mycket jobb, en lite jobbig arbetssituation och en sjuk make!! Pether har varit sjuk några år men först nu i sommar bröt det ut med turbofart ;( Han har tyvärr fått alzheimers och är väldigt dålig just nu. Så dålig att vi har beviljats personlig assistans dygnet rumt! Så nu är jag inte längre sjukskriven utan tjänstledig från mitt jobb och anställd för att ta hand om Pether till viss del. Vi har även två killar som dela på dagarna här. Det påverkar förstås hela vår familj och vi mår fruktansvärt dåligt både Pether, barnen och jag. Men vi har varandra och kämpar på!!

Så när ni kanske undrar varför jag orkar fixa, blogga och piffa så mycket så är det mitt sätt att koppla bort vardagen lite....Vi kan glädjas åt det jag gör och medan jag gör det är det terapi för mig...Hoppas ni förstår 
det ;) 



Årets första hyacinter i köket ;)

Hoppas ni har en mysig fredagskväll

Kram susanne
ps...Pga allt som hänt senaste månaderna hinner jag tyvärr inte titta in till er andra så värst mycket men jag hoppas att den tiden kommer tillbaka ;) Ni ska iaf veta att jag uppskattar alla ni som tittar in hit till mig, kram till er <3

 

7 kommentarer:

  1. Skickar mina största och varmaste kramar till er <3

    SvaraRadera
  2. Nej, vad jobbigt för er. Jobbar själv inom omsorgen så jag förstår till stor del er sits. Skönt att höra att ni har fått stöd/hjälp.
    Ta hand om er o ha en myshelg:)

    SvaraRadera
  3. En STOR KRAM till dig och din familj!!!
    Förstår verkligen att ni har det tufft och jobbigt,jobbar själv på ett boende med bla alzheimers,och
    har själv haft en nära anhörig med det.
    Ta vara på de goda stunderna!!Och ta hand om varandra!!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra om din jobbiga familjesituation! Svårt när nära och kära drabbas av sjukdom! Skönt att du hittat sätt att koppla bort från allt det svåra och samtidigt få vackra grejer som ni kan glädjas över!
    Önskar dig och din familj allt gott!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt med din man. Så jobbigt för er alla. Förstår att du hittat ditt sätt att koppla av. Pynta och fixa i hemmet, baka goda kakor och bröd. Skönt att du fått hjälp i hemmet, så du får lite egen tid. Ha en skön helg ta väl hand om de dina/Kram Ewa

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne,
    Vad tråkigt att höra, måste vara jättejobbigt för hela familjen! Man måste kunna koppla bort vardagen ibland, skönt att ni fått avlastning. Sköt om er, stor kram! Jenny

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt att höra Susanne, vilken påfrestning för hela familjen..skönt i alla fall att du fått avlastning och att du får lite egen tid för att koppla av, det behövs. Sköt om er nu! Stor kram, Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne